Ukens Blackaddersitat #3:
" A man may fight for many things. His country, his friends, his principles, the glistening tear on the cheek of a golden child. But personally, I'd mud-wrestle my own mother for a ton of cash, an amusing clock and a sack of French porn. I'm in! "
tirsdag 26. juni 2007
mandag 25. juni 2007
Store konserter i år
søndag 17. juni 2007
Ukens Blackaddersitat #2
Blackaddersitat #2:
" As my tutor, old bubble face, used to say: 'make love and be merry, for tomorrow you may catch some disgusting skin disease' "
("Let us eat and drink; for tomorrow we die")
" As my tutor, old bubble face, used to say: 'make love and be merry, for tomorrow you may catch some disgusting skin disease' "
("Let us eat and drink; for tomorrow we die")
Enslaved på Nett-TV
Enslaved spilte på Norwegian Wood i helgen (eller rettere sagt, på fredag), og konserten ble filmet og den er nå oppe på NRK Nett-TV.
Link: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/262919
De spilte en god del klassikere og det er bra slik at de ikke blir glemt. Tittellåtene på de to nyeste albumene ble også heldigvis spilt (Isa og Ruun). Enslaved passet kanskje ikke veldig godt til å spille en konsert i strålende sol en fredag ettermiddag, men i likhet med NRKs anmelder så synes jeg at på tross av dette klarte de å lage en veldig god stemning. Synes det var litt merkelig at Herbrand Larsen (Keyboard) knapt ble filmet. Med backup clean vokal i tillegg til keyboard er han viktig i lydbildet.
Hvis man vi se Enslaved live på en skjerm, så vil jeg selvfølgelig heller anbefale "Return to Yggdrasill: Live In Bergen" på DVD.
onsdag 13. juni 2007
"Ville lage homobombe!"
Og jeg som trodde USAs forsvarsbudsjett var absurd nok allerede (se video nederst).
Her ser vi hva en av verdens rikeste makter vil gjøre med pengene sine. Litt morsomt også da, men det er så typpisk USA!
Link: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140702
Via: VideoSift
Her ser vi hva en av verdens rikeste makter vil gjøre med pengene sine. Litt morsomt også da, men det er så typpisk USA!
Link: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140702
Via: VideoSift
6 på muntlig eksamen!
Da er jeg endelig ferdig med alt som heter skolearbeid for de neste 2 månedene! Så nå er det egentlig sommerferie for meg, selv om teknisk sett har jeg en eller to uker igjen på skolen. Har aldri skjønt poenget med disse dagene egentlig, men jaja...
Meg og han jeg alltid har jobbet med på store prosjekter (dvs. i 10. klasse) Christoffer, kom denne gangen opp i Samfunnsfag: Den Kalde Krigen. Jeg tror vi burde være fornøyde med tanke på hva vi heller kunne fått. For eksempel Norge i Etterkrigstiden, usj! Den vanlige arbeidsmetoden funket bra denne gangen også. Vi fullførte greit, samtalen gikk flytende, og vi fikk en solid 6er. Problemstillingen var om hvorfor den Kalde Krigen oppstod og hvem man kunne si hadde det største ansvaret for at det skjedde. Vi kom på en konklusjon på at USA kunne styrt det mye bedre enn Sovjet hadde muligheten til. USA er roten til alt vondt! Yck!
Metoden vi har brukt hver gang (Vi har hatt 4 prøveeksamener før dette) var egentlig at vi først sa at vi måtte begynne å jobbe med en gang. Å "få en god start". Dette skjer mer eller mindre aldri! Det som faktisk skjer det er at vi sier hele tiden at vi "jobber", men egentlig sitter vi bare på MSN, hører på musikk, drikker brus, spiser is og leser Pondus. Når det går opp for oss etter noen timer at vi faktisk ikke jobber, og at det eneste vi har gjort er å flette opp noen nettsider om temaet, så sier vi til hverandre: "Nå MÅ vi jobbe." Da klarer vi å begynne såvidt, men vi får omtrent ikke gjort noe som helst. Så sier vi fra kl. 5 første dagen til kl. 12 at "NÅ må vi begynne å jobbe".
Den andre dagen begynner vi å skjønne at vi sliter. Det hele ender med panikkjobbing siste natten før fremføring, og det er dette som er hemmeligheten. Omtrent på hver prøveeksamen har vi gjort de siste forbredelsene og laget powerpoint presentasjon til slutt i tre-fire tiden om natten. Og det gir gode resultater! Det må prøves! Kan hende det bare er oss to og metoden som passer spesielt godt sammen, men det kan være at metoden faktisk funker!
Det verste er at jeg kan til tider synes at temaet vi hadde var litt interessant, men dette gjelder ikke når vi arbeider med det på skolen. Det synes jeg er merkelig. Mange av temaene vi lærer om på skolen er kjedelige når vi lærer dem der, men utenfor skolen kan mange av dem være interessante! Skolen ødelegger alt sammen, jo!
tirsdag 12. juni 2007
Martin Andresen RBK-aktuell?

Igår var det en artikkel i VG som sa at Martin Andresen var RBK-aktuell.
Noen vil kanskje bli litt sjokkert. Martin Andresen er jo så god og viktig for laget, ikke sant? En gang var dette sant. For ca. 1 år siden, så kunne man trygt si at grunnmuren til Brann var Martin Andresen. Brann hadde alvorlige problemer uten han på banen. Uten han gå rundt og eie på midtbanen og gi (presise) pasninger i bakrom til spissene. Desverre, så begynte Martin Andresen plutselig å spille elendig. Noe han fortsatt gjør idag. Jeg kan ikke skjønne hvorfor han i det hele tatt spiller på banen! Det ser ut som det er "Bridge" og ikke fotball han spiller. Massive mengder med feilpasninger og mye bra tenking, men elendige gjennomførelser. Eneste grunnen jeg kan tenke meg at Martin fortsatt er på laget, er at han er utrolig viktig for laget moralt. En gang reiste han med laget helt opp til Tromsø for å bli med spillerne og støtte de mentalt selv om han var for skadet til å spille. Til tross for dette, så er det en viktig ting til man må kunne. Man må kunne spille fotball!
Møkkaspilleren Martin Andresen er RBK-aktuell. Spørsmålet jeg stiller er: Vet ikke Rosenborg, som hadde en gang 11 tippeligagull på rad, bedre? Hvorfor vil de ham? Kanskje fordi han har blitt kåret til Norges mest sexy mann? Kanskje de trenger noen slike folk der oppe.
Uansett, en forklaring kan være at nåværende RBK-Trener Knut "Quisling" Tørum (han er... VAR bergenser) lar seg så lett lure av myten om at Brann er bygget opp av Martin Andresen. Dette var også sant... en gang. Nå klarer vi oss utmerket uten han, og det har Brann vist gang på gang på gang.
Brann vant 3-1 i går takket være god jobbing (og litt flaks i 1. omgang), Håkon Opdal, og Torstein Helstad. Ikke takket være Andresen som nok en gang gjorde en elendig kamp. Jeg begynner å ane et mønster. Når vi fikk straffe i 2. omgang håpet jeg virkelig at det ikke var Andresen som skulle ta straffet. Å joda, han stilte seg der, og til min forbløffelse klarte han å score! Uten scoringen hadde Brann hatt problemer med å dra denne kampen i land. Han klarte å score på straffe. Det skal han ha. Men ellers.... Martin Knudsen hadde spilt bedre.
Hva venter vi på egentlig? Go RBK!
(Frode Grodås var forresten på stadion igår og varmet opp LSK keeperen. Jeg satt omtrent rett ved målet, så det var morsomt å se Frode Grodås dumme seg ut med å skyte elendige skudd langt utenfor og så bli forbanna etterpå. En gang bommet han grovt med et hardt skudd som traff en tilskuer i fjeset. Hjertevarmende å le høyt av Grodåsen sammen med andre bergensere. Anbefales!)
søndag 10. juni 2007
Brann - Lillestrøm i kveld!

Dagen er kommet. Man teller måneder, uker, dager, timer, minutter... og så står vi i dag foran denne store kampen. Brann - Lillestrøm kan faktisk være avgjørende for Brann når det gjelder gullplass. 1. plassen mot 2. plassen. Rett foran sommerferien. Hvis vi vinner denne kampen, så vinner vi ikke bare de dyrebare 3 poengene. Det som er like viktig er at Lillestrøm ikke får en shait, og Brann går til sommerferie med en god følelse og selvtillit. Da kommer de tilbake til høsten klare og fit for fight. Brann har nemlig hatt skumle tilfeller av å bare falle ut når høstsesongen begynner. Mange ganger de har spilt utrolig bra vårsesongen, og så, som om de ikke hadde disiplin nok til å trene om sommeren, faller de bare fra hverandre i typisk Brann-stil.
Det blir uten tvil en vanskelig kamp. Men målet er 3 poeng og jeg aksepterer ikke annet. Klokken 8 på stadion er jeg der, og jeg vil se litt fotball (gjerne også av Martin Andresen, men det er vel for mye å be om).
Jeg håper vi får se litt mer av Huseklepp som har gjort det strålende i det siste. Vi får se om Robbie spiller fra start, og så håper jeg at vi er med helt fra start ettersom lag som Lillestrøm er ofte kjipe nok til å angripe kraftig helt fra start.
Let us pray!
Ukens Blackaddersitat #1
Denne bloggen har også sine vaner. En av dem begynner nå nemlig, for hver uke, så kommer det et sitat fra serien "Blackadder" som jeg dyrker. Vanvittig mye man kan lære av en slik serie vil jeg påstå.
Sooo...
Blackaddersitat #1:
"If you want something done properly, kill Baldrick before you start."
Sooo...
Blackaddersitat #1:
"If you want something done properly, kill Baldrick before you start."
Igang!
Jaudå, idag ble jeg overbevist til å lage en blogg. Alle har jo en, så hvorfor skulle ikke jeg også skaffe meg en? Jeg hadde vel noen grunner, men de nådde ikke frem så her er den. Jeg aner egentlig ikke hva som vil ligge her gjennom tiden, men jeg tenker meg det blir om masse rart. Fordommer mot Kjetil Rekdal, Grutle Kjellson's stemme (Musikk altså), filosofi og alt mulig annet som jeg gidder å skrive.
Let the game begin!
Let the game begin!
Abonner på:
Innlegg (Atom)

