
Igår var det en artikkel i VG som sa at Martin Andresen var RBK-aktuell.
Noen vil kanskje bli litt sjokkert. Martin Andresen er jo så god og viktig for laget, ikke sant? En gang var dette sant. For ca. 1 år siden, så kunne man trygt si at grunnmuren til Brann var Martin Andresen. Brann hadde alvorlige problemer uten han på banen. Uten han gå rundt og eie på midtbanen og gi (presise) pasninger i bakrom til spissene. Desverre, så begynte Martin Andresen plutselig å spille elendig. Noe han fortsatt gjør idag. Jeg kan ikke skjønne hvorfor han i det hele tatt spiller på banen! Det ser ut som det er "Bridge" og ikke fotball han spiller. Massive mengder med feilpasninger og mye bra tenking, men elendige gjennomførelser. Eneste grunnen jeg kan tenke meg at Martin fortsatt er på laget, er at han er utrolig viktig for laget moralt. En gang reiste han med laget helt opp til Tromsø for å bli med spillerne og støtte de mentalt selv om han var for skadet til å spille. Til tross for dette, så er det en viktig ting til man må kunne. Man må kunne spille fotball!
Møkkaspilleren Martin Andresen er RBK-aktuell. Spørsmålet jeg stiller er: Vet ikke Rosenborg, som hadde en gang 11 tippeligagull på rad, bedre? Hvorfor vil de ham? Kanskje fordi han har blitt kåret til Norges mest sexy mann? Kanskje de trenger noen slike folk der oppe.
Uansett, en forklaring kan være at nåværende RBK-Trener Knut "Quisling" Tørum (han er... VAR bergenser) lar seg så lett lure av myten om at Brann er bygget opp av Martin Andresen. Dette var også sant... en gang. Nå klarer vi oss utmerket uten han, og det har Brann vist gang på gang på gang.
Brann vant 3-1 i går takket være god jobbing (og litt flaks i 1. omgang), Håkon Opdal, og Torstein Helstad. Ikke takket være Andresen som nok en gang gjorde en elendig kamp. Jeg begynner å ane et mønster. Når vi fikk straffe i 2. omgang håpet jeg virkelig at det ikke var Andresen som skulle ta straffet. Å joda, han stilte seg der, og til min forbløffelse klarte han å score! Uten scoringen hadde Brann hatt problemer med å dra denne kampen i land. Han klarte å score på straffe. Det skal han ha. Men ellers.... Martin Knudsen hadde spilt bedre.
Hva venter vi på egentlig? Go RBK!
(Frode Grodås var forresten på stadion igår og varmet opp LSK keeperen. Jeg satt omtrent rett ved målet, så det var morsomt å se Frode Grodås dumme seg ut med å skyte elendige skudd langt utenfor og så bli forbanna etterpå. En gang bommet han grovt med et hardt skudd som traff en tilskuer i fjeset. Hjertevarmende å le høyt av Grodåsen sammen med andre bergensere. Anbefales!)

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar