Enslaved spilte på Norwegian Wood i helgen (eller rettere sagt, på fredag), og konserten ble filmet og den er nå oppe på NRK Nett-TV.
Link: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/262919
De spilte en god del klassikere og det er bra slik at de ikke blir glemt. Tittellåtene på de to nyeste albumene ble også heldigvis spilt (Isa og Ruun). Enslaved passet kanskje ikke veldig godt til å spille en konsert i strålende sol en fredag ettermiddag, men i likhet med NRKs anmelder så synes jeg at på tross av dette klarte de å lage en veldig god stemning. Synes det var litt merkelig at Herbrand Larsen (Keyboard) knapt ble filmet. Med backup clean vokal i tillegg til keyboard er han viktig i lydbildet.
Hvis man vi se Enslaved live på en skjerm, så vil jeg selvfølgelig heller anbefale "Return to Yggdrasill: Live In Bergen" på DVD.

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar